יום חמישי, 14 ביולי 2022

אבוקיאק מציגים : טיולי שטח בנהיגה עצמית לכל המשפחה על כלי השטח החדש טראק קלאב - לחוות את הסוואנה הישראלית מהשטח ושייט סירות וקיאקים במורד הירדן לכנרת.

 

 טראק קלאב – חיית שטח חדשה - אטרקציה חדשה לכל המשפחה במתחם אבוקיאק!

לחוות את משעולי הכנרת  והירדן מזווית אחרת, בטיול שטח בנהיגה עצמית על כלי השטח החדש טראק קלאב –שייקח אתכם לטיול מודרך לפינות החמד הנסתרות והיפות בפיתולי הסוואנה בצפון הכנרת.



כמו כל שנה אנחנו מקיימים כל המשפחה עם הילדים והנכדים סופ"ש באחד מהקיבוצים בצפון ,השנה אנחנו בצימרים מפנקים ברמת הגולן.

לפני שהגענו לשם זכינו ל-4 שעות של כייף בפארק הירדן במתחם אבוקייק -הלונה פארק של הטבע.




פארק הירדן משתרע על פני כאלף דונם, בפינה הצפון מזרחית של הכנרת, לצד אחד האפיקים הראשיים של הירדן וטומן בחובו שפע של מים וירק, חיי בר שוקקים ואתרים ארכיאולוגיים לרוב.​ הפארק מאפשר מגוון פעילויות אתגריות של בילוי ואפשרויות לינה: קמפינג, עמדות לקרוואנים, מאהל בדואי וחדרי צוות.




פארק הירדן מאפשר בילוי בחיק הטבע לכל המשפחה ומזג אוויר מושלם ברוב ימות השנה. ניתן ליהנות מפיקניק, טיול במסלולים מגוונים, תעלות דיג, גני שעשועים וטבע במלוא תפארתו. הפארק פתוח כל השנה ונשמח לארח אתכם בכל עת ! 



בתחילה בחרנו בנסיעה ברכבי שטח טראק קלאב עם המדריך המצוין יחיאל שלקח אותנו לבית הבק והזכי זכינו להסברים מאלפים על מראות הטבע החי והצומח שבדרך, עצרנו במספר מקומות שבהם גם ניתן לטבול במים ולהתרענן.





כלי השטח החדש - טראק קלאב המתמודד ללא קושי עם תנאי שטח קשים בזוויות תלולות ומאפשר ביצועים נהדרים. כל מי שאינו חובב שייט, או מעדיף ליהנות מהטבע כשהוא יושב בבטחה על 4 גלגלים ושולט בהגה – נהיגת השטח עם טראק קלאב תפור עליו. הטיול מתחיל במתחם  אבוקיאק בלב פארק הירדן , ונמשך כשעה ורבע . 


המסלול עובר דרך שדות החיטה ומטעי המנגו של יישוב אלמגור , חוצה את נחל הזאכי , ממשיך לשמורת הבטחה  הנמצאת בשיפולי הכנרת בתוואי הסוואנה הישראלית ומשם חזרה לפארק הירדן. לנקודת ההתחלה.  הטיול בנהיגה עצמית ,עד 4 אנשים בטראק קלאב. 

המסלול מתאים מגיל 3 ומעלה ומלווה במדריך מוסמך.



שחזרנו מהטיול ברכבי השטח חיכתה לנו חוויה נהדרת נוספת ,שילבנו שייט משפחתי מרענן  . בקיאקים וסירות במורד הירדן עד אחרי גשר אריק



היה ממש שווה וכייף משפחתי , מסלול השייט נפתח בנקודת השילוח באבוקיאק בלב פארק הירדן עד מבואות הכנרת. המסלול ירוק ושופע צמחיית נחלים עבותה. אורכו של הנתיב 3.5 ק"מ.

המים היו מאד נעימים וקפצנו מידי פעם מהסירות למי הירדן הצוננים ,עצרנו מידי פעם בפינות מוצלות ופגשנו בדרך עוד הרבה סירות וקייאקים כולם שמחים ומאושרים ונהנים מהחוויה הרטובה.



 זמן משוער של המסלול: שעה ורבע כולל תדריך וליווי של אנשי צוות אבוקיאק. האווירה הקסומה והכנרת בקצה הופכים את החוויה לייחודית במינה כששכשוך המים וציוץ הציפורים מלווה אותו לאורך המסלול. במהלך השייט ניתן לפגוש בצבי מים, דגים למיניהם ומגוון רחב של בעלי כנף סביב.



חובבי הטבע והאקסטרים לייט מוזמנים לשייט בוטיק ב"סוואנה הישראלית" באזור הפראי של הכנרת. נקודת המפגש ותחילת השייט הינה דרומית לגשר אריק. אל הלגונות המחברות בין הירדן לכנרת. תדריך קצר ולבישה של חליפות הצלה, נכנסים לקיאק הזוגי ומתחילים לחתור. משך המסלול כ- 2.5 שעות ומלווה במדריך מוסמך מטעם אבוקיאק. לא צריך ניסיון קודם או ידע בחתירה, פשוט מכניסים את המשוט למים, ונותנים לשקט להוביל אתכם. אורכו של המסלול כ-4.5 קילומטרים  בקיאק זוגי ומתאים לגילאי 8 ומעלה בתיאום מראש בלבד.

אבוקיאק שייט קיאקים וסירות בין הירדן לכנרת : >> https://www.abukayak.co.il/

 

 

 

 

יום שלישי, 12 ביולי 2022

מאסטר שף צ'נג סרטו של מיקה קאוריסמקי Master cheng A film by Mika Kaurismaki בסינימטק תל אביב החל מ21 ליולי

 

סרט מרגש ומומלץ לראותו

צ'נג הוא שף סיני שאיבד את אשתו. הוא נוסע עם בנו הצעיר לכפר מרוחק בפינלנד כדי לחדש את הקשר עם ידיד פיני ותיק שהכיר בשנגחאי. איש מאנשי הכפר לא מכיר את הידיד אבל סירקה, בעלת בית הקפה המקומי, מציעה לו מקום לישון ובתמורה צ'נג עוזר במטבח. הוא מפתיע את המקומיים במעדנים אקזוטיים ועד מהרה מתחיל לרכוש ידידים חדשים.

מאסטר שץ צ'נג הוא דרמה קומית על אוכל משובח, הנופים היפים של לפלנד ומפגש של תרבויות שונות. זהו סיפורה של פגישה מפתיעה, היכרות של שני אנשים רגילים ממקומות ותרבויות שונים. הסרט צולם בלפלנד ובסין.

זוכה פרס חביב הקהל בפסטיבל הקולנוע בלובק, גרמניה.





יוצרים

בימוי: מיקה קאוריסמקי Mika Kaurismaki

תסריט מקורי: האנו אורביסטו Hanou Oravisto

עיבוד: מיקה קאוריסמקי, סמי קסקי-והאלה

הפקה: מיקה קאוריסמקי, איאן בראון, צ'ון יי יון

צילום: יארי מוטיקינן

מוסיקה: אנסי טיקאנמאקי



משתתפים

צ'נג: פאק הונג צ'ו  Pak Hon Chu

סירקה: אנה-מאיה טוקו Anna-Maija Tuokko

ניו ניו: לוקאס הסואן Lucas Hsuan

ויפולה: וסה מטי-לוירי Vesa-Matti Loiri

רומפינן: קארי ויינאנן Kari Vaananen

 

פינלנד/בריטניה/סין 2020 , אנגלית, פינית ומנדרינית.

תרגום לעברית ואנגלית 114 דקות.

הפצה בישראל קולנוע חדש

החל מ 21 ליולי בסינמטק תל אביב וברחבי הארץ

לינק לטריילר ביו טיוב

https://www.youtube.com/watch?v=2N_IlFfYtBU

 

הערת הבמאי

הסרט נראה על פניו אולי קטן, אבל יש בו שכבות רבות ונושאים המאירים על העולם היום. בימינו העולם נמצא במצב של חוסר ודאות, בארצות שונות שולטים מנהיגים מטורפים, דיקטטורים שמנסים להרוס את העולם. רציתי ליצור סרט שיאחד את בני האדם.

גלובליזציה היא המילה השולטת היום ולעיתים קרובות היא מביאה תחושה של משהו שלילי וביקורתי. מאסטר שף צ'נג הוא בדרכו גם סרט על גלובליזציה אבל ברוח חיובית ולב טוב. מפגש מפתיע בין שני אנשים רגילים משני קצוות תרבותיים וחברתיים. מפגש שמיד הופך את חייהם ומחבק את עולמם.

מבחינת העלילה הסיפור במכוון מתבסס על מינימליזם, עם העיקרון של "קטן הוא יפה". הסרט נשען ברובו על יצירת האווירה, הפרטים והויברציות הרוחשות מתחת לפני השטח.

גם המקומות בהם צולם הסרט הם חלק חשוב ממנו. רציתי לבסס את הסרט בלפלנד שהנוף בה הוא לא רק יפה ואקזוטי אבל חשוף וגלוי. בלפלנד האדם חייב להתמודד מול הטבע אבל גם מול עצמו.

אבל מאסטר שף צ'נג הוא קודם כל ובעיקר סרט של שחקנים. נתתי להם את המקום לבנות את הדמויות שלהם בדיוק ופירוט רב. ברור שלדיאלוג יש חשיבות רבה אבל נתתי מקום וחשיבות גם לדברים שמעבר לדיאלוג, למה שלא נאמר ולמה שמסתתר בין השורות, במבטים ובנוכחותם של השחקנים.

 


מיקה קאוריסמקי

אחד מהבמאים והמפיקים המוכרים והבולטים בפינלנד. הוא ביים והפיק סרטים מצליחים רבים עלילתיים ודוקומנטריים. הוא זכה במספר פרסים בינלאומיים. כמו כן הוענקו לו כמה פרסי ג'וסי, הפרסים החשובים ביותר בתעשיית הקולנוע הפינית. מיקה קאוריסמקי הקים בשנת 1986 את פסטיבל הסרטים הבינלאומי בסודנקילה, בפינלנד.

 

 

 

אנה-מאיה טוקו

סיימה לימודי משחק בויאלה. הופיעה בתיאטרון וכן מופיעה במופעי מוסיקה, וקומדיה. הופיעה במספר גדול של סרטים וסרטי וסדרות טלוויזה. בשנת 2017 זכתה בתחרות "רוקדים עם כוכבים" בפינלנד.

 

צ'ו פאק הונג

שחקן, במאי ומוסיקאי עטור פרסים מסין. בשנת 2007 זכה בפרס השחקן הצעיר בהונג קונג. נטל חלק במספר רב של הפקות תיאטרון הן כשחקן והן כבמאי, כמו כן מופיע כזמר בהרכב מוסיקלי. מאסטר שף צ'נג הוא סרטו הבינלאומי הראשון.

וסה מטי-לוירי

הוא ללא ספק השחקן הכי מפורסם בפינלנד, זמר ואמן פרפורמנס. במהלך שישה עשורים הופיע במעל ל 50 סרטים כמו כן הופיע בסדרות וסרטי טלווזיה רבים. הופיע גם רבות על בימת התיאטרון. במהלך הקריירה שלו זכה בחמישה פרסי האקדמיה הפינית לקולנוע, שלושה פרסי האקדמיה הפינית לטלויזיה ופרסים נוספים.

קארי ויינאנן

שחקן, במאי וזמר המוכר בפינלנד בזכות עשרות תפקידים בקולנוע ובטלויזיה. הוא מנהלו של אחד התיאטראות בפינלנד ומורה למשחק באקדמיה לתיאטרון .

.

לרגל הקיץ סירופ חדש לשתייה מגיע למדפים מחברת אחוה

 

חברת "אחוה" משיקה סדרת סירופ לשתייה: בטעם ענבים, אננס ופטל

סירופ לשתייה איכותי בבקבוק מעוצב המספיק לכ-70 כוסות משקה מוצע לצרכן במחיר מוזל משמעותית ביחס למוצרי הסירופ לשתייה שעל המדפים 

חברת אחוה, היצרנית המובילה בישראל של מוצרי טחינה, חלוה ודברי מאפה,

 משיקה סדרה חדשה של סירופ לשתייה. סדרת המוצרים כוללת סירופ לשתייה איכותי,

 מרוכז במיוחד, בשלושה טעמים: סירופ בטעם ענבים, בטעם אננס ובטעם פטל.

הסירופים משווקים בבקבוקי 900 מ"ל בעיצוב חדש, כשמכל בקבוק משקה ניתן להכין 70 כוסות מיץ!



לדברי יובל מלאך, סמנכ"ל השיווק והמכירות של אחוה,

"אנו שמחים לחדש לצרכן סדרת מוצרים חדשה בתחום הסירופ לשתייה. 

לאחרונה עלו מחירי הסירופים בצורה ניכרת וביקשנו לתת מענה של מחיר זול במיוחד, 





למרות מס הסוכר הגבוה, כחלק ממדיניות המחירים של  אחוה, לספק מוצרי איכות במחיר נוח ומשתלם".

חברת "אחוה" הנה יצרנית טחינה, חלוה ודברי מאפה. תשלובת המפעלים, הממוקמים באריאל,

מעסיקים 235 עובדים, מכל הדתות והמגזרים. 

מפעלי אחוה מתפרסים על שטח של 18,000 מ"ר ומייצרים 4 טון טחינה גולמית מידי שעה. 

מוצרי החברה מופצים בהפצה עצמאית של המפעל לכל רשתות המזון בארץ ומוצריה מיוצאים גם למרבית מדינות העולם.

מחיר מומלץ לצרכן: כ- 12.90 – 14.90 שקל לבקבוק 900 מ"ל.

כשר פרווה בהשגחת בד"ץ העדה החרדית ירושלים.

להשיג ברשתות השיווק והחנויות המובחרות.

מותג המיצים הסחוטים "פרימור" מגיש לרגל הקיץ מתכון לקוקטייל קייצי ומרענן

 


סנגרייה תפוחים

חברת "פרימור", יצרנית המיצים הסחוטים הטבעיים המובילה בישראל

מגישה יחד עם הבלוגרית אולגה טוכשר ("המרכיב הסודי"), 

מתכון לקוקטייל קייצי ומרענן שיצנן את הימים החמים: 

סנגרייה תפוחים. קוקטייל על בסיס יין לבן, בשילוב מיץ תפוחים סחוט טבעי של פרימור, לרעננות המושלמת. 

מוגש עם מקלות קינמון וכוכבי אניס ומתאים להגשה בארוחה משפחתית ולאירוח.

קיץ נעים!





מצרכים (לכ- 6 מנות):

2 תפוחים ירוקים חתוכים לפרוסות דקות

2 תפוחים אדומים חתוכים לפרוסות דקות

1 לימון חתוך לפלחים

1/2 כוס גרגירי רימון (בעונה)

2 כוסות מיץ תפוחים סחוט טרי של "פרימור"

1/4 כוס ברנדי או ליקר תפוחים (לא חובה)

1.5 כוסות יין לבן חצי יבש או יין מבעבע קר

להגשה: מקלות קינמון / כוכבי אניס / עלי נענע



 אופן ההכנה:

1.      בכד שמים את שני סוגי התפוחים החתוכים ומוסיפים את פלחי הלימון וגרגירי הרימון.

2.      יוצקים מעל את מיץ התפוחים, הברנדי או הליקר (לא חובה) והיין. אם משתמשים ביין מבעבע – שומרים להגשה. מערבבים ומעבירים לקירור למשך שעה לפחות.

3.      לקראת הגשה מוסיפים לכד את היין המבעבע ומערבבים.


  1. מוזגים את הסנגרייה לכוסות הגשה. מוסיפים את הפירות ומגישים מיד עם תוספת מקל קינמון ו/או כוכב אניס. ניתן לקשט גם עם כמה עלי נענע טריים
    .