יום שישי, 1 ביולי 2022

סרט - לונאנה יש יאק בכתה

 

סרט מרתק ממחוזות רחוקים מאד מומלץ לא להחמיץ

החל מ - 7 ביולי בסינמטק תל אביב וברחבי הארץ 

אוגין, מורה צעיר המתגורר בבהוטאן המודרנית חולם לעבור לאוסטרליה ולהגשים את חלומו להפוך לזמר. 

הוא מנסה להתנער ממחויבותו כמורה, אך לממונים עליו יש תכניות אחרות עבורו. 

הוא נשלח ללמד ילדים בבית הספר הכי נידח בעולם, בכפר לונאנה על רכס ההימלאיה. 

היעדר חשמל, ספרי לימוד, לוח ואינטרנט גורמים לאוגין לרצות לעזוב ברגע שהוא מגיע. 

אך חום ליבם של התושבים וכוחם הרוחני, מחלחלים לליבו וגורמים לו להשתנות ולגלות שהאושר נמצא במקום הכי פחות צפוי.

כל תושבי הכפר לונאנה מגלמים את עצמם בסביבתם הטבעית בסרט המוקיר כבוד לעבודה הכי משמעותית בעולם - להיות מורה המסוגל לעצב את עתידם של תלמידיו.



מועמד לאוסקר לסרט הבינלאומי 2022

זוכה פרס הסרט הטוב ביותר בפסטיבל הקולנוע האסיאתי

ופרסים נוספים בפסטיבלים ברחבי העולם.

יוצרי הסרט -  

בימוי ותסריט:   פאוו צ'וינינג דורג'י  Paw Choyning Dorji

צילום:               ג'יגמה טנזינג Jigme Tenzing

עריכה:              קו היסיאו יון  Ku Hisao Yun

עיצוב קול:         דו צ'ין טו Du- Chin TU

שחקנים -

אוגין                 שראב דורג'י Sherab Dorji

מישן                אוגין נורבו להנדאפ

סלדון                קלדן לאמו גורונג

פם זאם            פם זאם

 

בהוטאן 2021 , שפת דיבור דזונגה ואנגלית, תרגום לעברית

109 דקות

הפצה בישראל סרטי נחשון בע"מ

 


החל מ - 7 ביולי בסינמטק תל אביב וברחבי הארץ 

דברי הבמאי

המרדף אחרי האושר

בהוטאן היא אומה המצהירה שהיא מרכז של אושר לאומי. 

כנראה המדינה המאושרת ביותר בעולם. אבל מה זה אומר להיות מאושר? ומאיזו סיבה אנשי בהוטאן אכן מאושרים כל כך? ומדוע, באופן אירוני, יש תושבי בהוטאן העוזבים את המדינה המאושרת בעולם ומחפשים את אושרם בערים הנוצצות במערב?

בסרט הזה רציתי לספר סיפור בו הגיבור , אוגין מנסה למצוא את האושר שלו. אבל הוא נשלח למסע אחר לגמרי. 

הוא מגיע אל עולם שהוא הכי רחוק מהעולם המודרני. 

במהלך מסעו הוא מגלה שמה שאנחנו בעצם מחפשים בעולם החומרני החיצוני, קיים למעשה בתוכנו ושהאושר שאנו מחפשים הוא לא המטרה, אלא המסע עצמו. 

העמק השחור

הסרט צולם בבית הספר המרוחק ביותר בעולם, בכפר לונאנה הממוקם על הרי הקרח בהימלאייה. אל הכפר השוכן בעמק בין ההרים הגבוהים בעולם ניתן להגיע בטרק רגלי של שמונה ימים. בכפר מתגוררים 56 אנשים בלבד, מרביתם לא ראו חלקים אחרים של העולם.




משמעות המילה לונאנה היא עמק שחור, עמק רחוק כל כך שקרן אור לא מגיעה אליו. הוא כל כך מבודד שעד היום לא מגיעים אליו חשמל או רשת סלולרית. תנאים בשלהם הייתה ההפקה תלויה לחלוטין באנרגיה סולרית.

למרות שזה היה מאתגר בצורה בלתי רגילה התעקשתי לצלם את הסרט בלונאנה. היופי של המקום הפראות והטוהר של התושבים הוו מקור השראה עבורי. רציתי שכל מי שהיה מעורב בהפקה יחווה חוויה משנת חיים זו והאותנטיות של החוויה תשתקף מן המסך.

הנושא המרכזי של הסרט הוא החיפוש אחר אושר ותחושת שייכות. אלה נושאים אוניברסליים שכל אחד יכול להתחבר אליהם ללא קשר למוצאו ולרקע התרבותי שלו. רציתי להעביר את הנושאים הללו דרך לונאנה, עולם ואנשים כל כך שונים, לא רק משאר העולם אלא גם מבהוטאן עצמה. רציתי להראות שגם עולם כה ייחודי חולק את התקוות והחלומות שמאחדים את האנושות.



בממלכת בהוטאן, כל ילד זכאי לחינוך, גם אם הוא גר בלונאנה. המדינה עליה שורה הלך הרוח הבודהיסטי המלא בחמלה ואהבת הזולת מנסה לשמר את המסורת מול חדירת ההשפעה המערבית. בבהוטאן רואים בהשכלה ערך עליון, למרות היות רוב תושבי המדינה כפריים ורועי יאקים.



רבים מבני המקום החיים בהרים, לוהקו לתפקידים ראשיים בסרט.

השחקנים

שראב דורג'י בתפקיד אוגין

עזב את לימודיו לטובת קריירה מוסיקלית ומקליט בחברת הקלטה בהוטאנית. לפני ששיחק בסרט, חשב לנסות ולהגר לאוסטרליה כדי להגשים את חלומו המוסיקלי, כמו גיבור הסרט אותו הוא מגלם.

אוגין נורבו להנדופ בתפקיד מישן

מהנדס אזרחי מובטל, שמשחק ומוסיקה הן התשוקה שלו. הוא נבחן לתפקיד הראשי ובמאי הסרט היה נלהב כל כך, שכתב את התפקיד במיוחד עבורו.

קלדן לאמו גורונג בתפקיד סלדון

סטודנטית באקדמיה המלכותית טימפאו. חברה גם היא בסטודיו המוסיקלM   והפיקה מספר רב של הקלטות עבור הלייבל. היא לקחת שנה של הפסקה מלימודיה כדי להשתתף בפרויקט הזה

פם זאם

תלמידת בית הספר היסודי בלונאנה, כמו דמותה בסרט, גם היא באה ממשפחה הרוסה וגרה עם סבתה.  היא מעולם לא עזבה את הכפר ולא מכירה חשמל או אינטרנט. חלומה הוא להגיע יום אחד מעבר להרים של לונאנה ולנסוע במכונית.



יוצרי הסרט

פאוו צ'וינינג דורג'י  - תסריט ובימוי

תסריטאי, צלם ובמאי מממלכת בהוטאן, התוודע לעולם הקולנוע כשהפך עוזר במאי, לבמאי קינסטה נורבו בסרטו "ואריה - הברכה", ב - 2016 הפיק את הסרט הבהוטאני, "המה, המה, שיר לי שיר בזמן שאני ממתין" בכורת הסרט התקיימה בפסטיבל לוקרנו בשוויץ. הסרט זכה בציון לשבח בפסטיבל טורונטו.

לונאנה, יש יאק בכיתה הוא סרטו העלילתי הראשון.

סטפני לאי - מפיקה

למדה משחק באקדמיה הלונדונית למשחק ודרמה. הופיעה כשחקנית בלהקת תיאטרון בטאיוואן משך 15 שנה. הופיעה לראשונה על המסך בגיל 10. בנוסף להפקה, שמשה סטפני כמדריכת משחק לכל השחקנים שזו להן הופעת הבכורה. סטפני נשואה לפאוו משנת 2009

ג'יגמה טנזינג - צילום

צלם שבסיסו בבהוטאן, החל את דרכו בניו יורק בה עבד בפרויקטים שונים. בשנים האחרונות הוא עובד בבהוטאן, נפאל, הודו וארצות הברית בה צילם כמה סרטים ופרסומות שזכו לפרסים.

צ'רינג דורג'י - מפיק שותף

קולנוען ומפיק תיאטרון, שבסיסו בבהוטאן. שיחק בתפקיד הראשי בסרט "המה, המה, שיר לי שיר בזמן שאני ממתין". פעיל למען חיות ומנהל קרן לשמירה על בעלי חיים בבהוטאן. 

לינק לטריילר:

 https://www.youtube.com/watch?v=Da8qPytX5_8